Nákupný košík je prázdny.

0 položiek
Spolu:
0,00 €
Vstúpiť
0 položiek (0,00 €)
 
 
0,00 € (0 položiek) vstúpiť do košíka
Novinky
Curcumin-Phospholipid

Curcumin-Phospholipid  je špeciálny komplex fosfolipidov s vysokou biologickou dostupnosťou - až 29 krát vyššia, bez pridania extraktu z piperínu - žiadne vedľajšie účinky s liekmi. Objednať si môžete tu.

viac
TocoProtect olej

Vysokokvalitná kombinácia extra panenského olivového oleja (prvé lisovanie za studena), tokoferolov a omega-3 mastných kyselín DHA a EPA, vhodné aj pre vegánov. Viac informácií tu.

viac

Ktorý grepfruit je lepší? Biely alebo červený?Pridané: 22.08.2017

Tak túto otázku som položil niektorým ľudom väčšinou mi povedali, že červený. Samozrejme červený grepfruit je sladší a preto ho akosi vyhodnocujeme ako lepší. Samozrejme táto odpoveď má svoju logiku, pokiaľ je našim kritériom chuť. Existuje aj iný pohľad nielen na toto ovocie.

Ak nezoberieme do úvahy chuťové vlastnosti rastlín či plodov, ale obsah pre telo prospešných látok, tam sa začneme na červený a biely grepfruit pozerať inak. Horká chuť nie je pre väčšinu z nás príjemná. Lenže čo je pre chuťové bunky nepríjemné pre ostatné bunky môže byť svojimi účinkami liečivé!

 

Horká chuť ako ochrana

 

Všetky rastliny si tiež budujú ako živočích svoju imunitu. Cieľom tejto imunity je zabezpečiť si prežitie. Systém obrany by mal odradiť konzumenta od nadmernej konzumácie rastliny či plodu. Samozrejme pokiaľ sladká chuť nemá primárne zabezpečiť prenos semienok do iných lokalít cez živočíchov. Rastliny sa snažia odpudiť svojich škodcov poväčšine tak, že ovplyvňujú ich nervový systém a zmysly. Buď páchnu, majú horkú chuť a podobne. Za týmto účelom si rastliny produkujú tzv. sekundárne rastlinné látky. Sekundárne sú preto, lebo nie sú nevyhnutné pre rast. A práve tieto sekundárne rastlinné látky majú pre človeka veľký význam. Pre telo sú sekundárne rastlinné látky potrebné a počas celej histórie sme ich konzumovali v dostatočnej miere. Majú silné protizápalové účinky, pozitívne ovplyvňujú gény atď. Dokonca ich účinok na zdravie je neraz ďaleko komplexnejší ako pôsobenie vitamínov.

 

A teraz k spomínaným grapefruitom.

 

Červený grapefruit je síce sladší ale obsahuje menej sekundárnych rastlinných látok. Biely grapefruit síce nechutí tak dobre, ale obsahuje o 50% viac telu prospešných sekundárnych rastlinných látok.


Späť na zoznam článkov
Zatvoriť

K článku neboli pridané žiadne komentáre vložiť nový komentár

 

Copyright 2017 - 2019 © ABC zdravia